Månadsarkiv: maj 2015

Triumfcupen

Idag gick Triumfcupen av stapeln på Frölunda Judoklubb. Mixade lag från Hönö, Göteborg och Frölunda möttes. Tävlingen avslutades med korv och glass.

Publicerat i Tävling | Kommentarer inaktiverade för Triumfcupen

Gradering 25 mars

I måndags var det gradering igen. Vi gratulerar Ivar som tog gult bälte samt Arvid, Viggo och Theo som tog orange. Bra jobbat!

Publicerat i Gradering | Kommentarer inaktiverade för Gradering 25 mars

Gradering 18 maj

Grattis alla som graderades i måndags. Länk till alla foton från graderingen

Publicerat i Gradering | Kommentarer inaktiverade för Gradering 18 maj

Kator

Dessa två kator visades upp för andra dan Om någon av filmer inte vill starta så klicka på ”f5” knappen för att ladda om sidan. Brukar fungera efter ett par försök.

Publicerat i Gradering | Kommentarer inaktiverade för Kator

Riksgradering

I fredags var det riksgradering i Lund. Rebecca från Lerums Judoklubb skulle gå upp för andra dan. Marcus från Hönö judoklubb var uki (den som blir kastad) på Nage-no-kata och Lennart (från Lerum) var uki på Katame-no-kata. Graderingen gick galant … Läs mer

Publicerat i Gradering | Kommentarer inaktiverade för Riksgradering

Inför gradering

På måndag 18/5 har vi gradering för samtliga grupper. Bilder visar vilka tekniker vi kommer att titta på för respektive bälte.

Publicerat i Gradering | Kommentarer inaktiverade för Inför gradering